122/2018 Sb. Vyhláška o vzorech formulářů pro jednotlivé typy zájezdů a spojených cestovních služeb

122/2018 Sb.VYHLÁŠKAMinisterstva pro místní rozvojze dne 13. června 2018o vzorech formulářů pro jednotlivé typy zájezdů a spojených cestovních služeb
Ministerstvo pro místní rozvoj stanoví podle § 9a odst. 1 a § 9c odst. 2 zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění zákona č. 111/2018 Sb., (dále jen "zákon"):
§ 1
Předmět úpravy
Tato vyhláška zapracovává příslušný předpis Evropské unie 1) a upravuje vzory formulářů a informace v nich uvedené podle jednotlivých typů zájezdů a spojených cestovních služeb.
------------------------------------------------------------------
1) Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2302 ze dne 25. listopadu 2015 o souborných cestovních službách a spojených cestovních službách, o změně nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2006/2004 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU a o zrušení směrnice Rady 90/314/EHS.
§ 2
Informace k zájezdu
(1) Vzor formuláře pro informace k zájezdu podle § 1b odst. 1 písm. a) nebo písm. b) bodů 1 až 4 zákona je uveden v příloze č. 1 k této vyhlášce.
(2) Vzor formuláře pro informace k zájezdu
a) v případě, kdy jsou informace poskytnuty prostřednictvím hypertextového odkazu na internetové stránky, je uveden v příloze č. 2 k této vyhlášce,
b) podle § 1b odst. 1 písm. b) bodu 5 zákona je uveden v příloze č. 3 k této vyhlášce.
§ 3
Informace ke spojeným cestovním službám
(1) Vzor formuláře pro informace ke spojeným cestovním službám podle § 1c odst. 1 písm. a) zákona v případě, kdy jsou smlouvy uzavřeny za současné fyzické přítomnosti cestovní kanceláře a zákazníka, je uveden v příloze č. 4 k této vyhlášce.
(2) Vzor formuláře pro informace ke spojeným cestovním službám v případě, že cestovní kancelář zprostředkuje online spojené cestovní služby podle
a) § 1c odst. 1 písm. a) zákona, je uveden v příloze č. 5 k této vyhlášce,
b) § 1c odst. 1 písm. b) zákona, je uveden v příloze č. 6 k této vyhlášce.
(3) Vzor formuláře pro informace ke spojeným cestovním službám, jež nabízí cestovní kancelář, která je dopravcem prodávajícím dopravu zpět, podle
a) § 1c odst. 1 písm. a) zákona v případě, že zprostředkuje online spojené cestovní služby, je uveden v příloze č. 7 k této vyhlášce,
b) § 1c odst. 1 písm. b) zákona v případě, že zprostředkuje online spojené cestovní služby, je uveden v příloze č. 8 k této vyhlášce.
§ 4
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. července 2018.
Ministryně:
Ing. Dostálová v. r.
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 1
Vzor formuláře pro informace k zájezdu podle § 1b odst. 1 písm. a) nebo písm. b) bodů 1 až 4 zákona
+------------------------------------------------------------------------------+| Soubor služeb cestovního ruchu, které jsou Vám nabízeny, představují zájezd || podle zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu || některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů, || který provádí směrnici (EU) 2015/2302. || || Budete moci uplatnit veškerá práva, která pro Vás vyplývají z právních || předpisů Evropské unie týkajících se zájezdů. Cestovní kancelář || (uveďte identifikační údaje) ponese plnou odpovědnost za řádné poskytnutí || služeb zahrnutých do zájezdu. || || Cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) má ze zákona povinnost || zajistit ochranu pro případ úpadku (pojištění záruky nebo bankovní záruka), || na základě které Vám budou vráceny uskutečněné platby za služby, které || Vám nebyly poskytnuty z důvodu jejího úpadku, a pokud je součástí zájezdu || doprava, bude zajištěna Vaše repatriace. |+------------------------------------------------------------------------------+
Základní práva zákazníka podle zákona č. 159/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
- Před uzavřením smlouvy o zájezdu obdrží zákazník všechny nezbytné informace o zájezdu podle § 9a zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů, tj. např. místo určení cesty nebo pobytu, dopravní prostředky, ubytování, stravování a další.
- Cestovní kancelář odpovídá zákazníkovi za řádné poskytnutí všech cestovních služeb zahrnutých ve smlouvě o zájezdu.
- Zákazník obdrží telefonní číslo pro naléhavé případy nebo údaje o kontaktním místu, kde se může spojit s cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou, která zprostředkovala prodej zájezdu.
- Zákazník může s přiměřeným předstihem a případně po uhrazení dodatečných nákladů postoupit smlouvu o zájezdu na jinou osobu.
- Cenu zájezdu lze zvýšit jen v případě konkrétního zvýšení nákladů (například cen pohonných hmot) a pokud je to výslovně stanoveno ve smlouvě o zájezdu, a to nejpozději 20 dní před zahájením zájezdu. Překročí-li cenové zvýšení 8 % ceny zájezdu, může zákazník od smlouvy odstoupit. Vyhradí-li si cestovní kancelář právo na zvýšení ceny zájezdu, má zákazník v případě snížení příslušných nákladů právo na slevu z ceny zájezdu.
- Zákazník může od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného (storno poplatku) a získat zpět veškeré platby, pokud došlo k výrazné změně jakéhokoli zásadního prvku zájezdu, s výjimkou ceny. Pokud cestovní kancelář před zahájením poskytování zájezdu tento zájezd zruší, má zákazník právo na vrácení ceny zájezdu a případně na náhradu škody.
- Zákazník může od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného (storno poplatku) před zahájením zájezdu, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu (například vyskytnou-li se v místě určení cesty nebo pobytu závažné bezpečnostní problémy, které by mohly zájezd ovlivnit).
- Zákazník může před zahájením poskytování zájezdu od smlouvy odstoupit, pokud zaplatí přiměřené a zdůvodnitelné odstupné (storno poplatek).
- Pokud nelze po zahájení poskytování zájezdu poskytnout jeho podstatné prvky v souladu se smlouvou, musí být zákazníkovi nabídnuto vhodné náhradní řešení bez dalších nákladů. Zákazník může od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného (storno poplatku), pokud nejsou služby poskytovány v souladu se smlouvou, přičemž tato skutečnost podstatně ovlivňuje plnění služeb zahrnutých do zájezdu a cestovní kancelář neposkytla vhodné náhradní řešení.
- V případě neposkytnutí nebo nesprávného poskytnutí služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu má zákazník právo na slevu z ceny zájezdu, náhradu škody nebo obojí.
- Cestovní kancelář má povinnost poskytnout pomoc, pokud se zákazník ocitne v nesnázích.
- Ocitne-li se cestovní kancelář v úpadku, bude zákazníkovi vrácena zaplacená záloha nebo cena zájezdu včetně ceny zaplacené za poukaz na zájezd v případě neuskutečnění zájezdu, nebo rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a cenou částečně poskytnutého zájezdu v případě, že k úpadku došlo po zahájení poskytování zájezdu. Ocitne-li se cestovní kancelář v úpadku po zahájení poskytování zájezdu a je-li součástí zájezdu doprava, bude zajištěna repatriace zákazníka. Cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) si zajistila ochranu pro případ úpadku (pojištění záruky nebo bankovní záruka) u subjektu (uveďte identifikační údaje a kontaktní údaje včetně názvu, adresy sídla, adresy elektronické pošty a telefonního čísla). Na tento subjekt se zákazník může obrátit v případě, že byly služby odepřeny z důvodu úpadku cestovní kanceláře.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2302 je provedena v českém právním řádu zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění zákona č. 111/2018 Sb., a § 25212549a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění zákona č. 111/2018 Sb., dostupnými na webových stránkách Ministerstva pro místní rozvoj (http://www.mmr.cz); tato forma zveřejnění má informativní charakter.
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 2
Vzor formuláře pro informace k zájezdu v případě, kdy informace jsou poskytnuty prostřednictvím hypertextového odkazu na internetové stránky
+------------------------------------------------------------------------------+| Soubor služeb cestovního ruchu, které jsou Vám nabízeny, představují zájezd || podle zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu || některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů, || který provádí směrnici (EU) 2015/2302. || || Budete moci uplatnit veškerá práva, která pro Vás vyplývají z právních || předpisů Evropské unie týkajících se zájezdů. Cestovní kancelář || (uveďte identifikační údaje) ponese plnou odpovědnost za řádné poskytnutí || služeb zahrnutých do zájezdu. || || Cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) má ze zákona povinnost || zajistit ochranu pro případ úpadku (pojištění záruky nebo bankovní záruka), || na základě které Vám budou vráceny uskutečněné platby za služby, které || Vám nebyly poskytnuty z důvodu jejího úpadku, a pokud je součástí zájezdu || doprava, bude zajištěna Vaše repatriace. || || Další informace o základních právech podle směrnice (EU) 2015/2302 získá || zákazník na (uveďte hypertextový odkaz) |+------------------------------------------------------------------------------+
Kliknutím na hypertextový odkaz na internetové stránky získá zákazník tyto informace:
Základní práva zákazníka podle zákona č. 159/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
- Před uzavřením smlouvy o zájezdu obdrží zákazník všechny nezbytné informace o zájezdu podle § 9a zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů, tj. např. místo určení cesty nebo pobytu, dopravní prostředky, ubytování, stravování a další.
- Cestovní kancelář odpovídá zákazníkovi za řádné poskytnutí všech cestovních služeb zahrnutých ve smlouvě o zájezdu.
- Zákazník obdrží telefonní číslo pro naléhavé případy nebo údaje o kontaktním místu, kde se může spojit s cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou, která zprostředkovala prodej zájezdu.
- Zákazník může s přiměřeným předstihem a případně po uhrazení dodatečných nákladů postoupit smlouvu o zájezdu na jinou osobu.
- Cenu zájezdu lze zvýšit jen v případě konkrétního zvýšení nákladů (například cen pohonných hmot) a pokud je to výslovně stanoveno ve smlouvě o zájezdu, a to nejpozději 20 dní před zahájením zájezdu. Překročí-li cenové zvýšení 8 % ceny zájezdu, může zákazník od smlouvy odstoupit. Vyhradí-li si cestovní kancelář právo na zvýšení ceny zájezdu, má zákazník v případě snížení příslušných nákladů právo na slevu z ceny zájezdu.
- Zákazník může od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného (storno poplatku) a získat zpět veškeré platby, pokud došlo k výrazné změně jakéhokoli zásadního prvku zájezdu s výjimkou ceny. Pokud cestovní kancelář před zahájením poskytování zájezdu tento zájezd zruší, má zákazník právo na vrácení ceny zájezdu a případně na náhradu škody.
- Zákazník může od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného (storno poplatku) před zahájením zájezdu, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu (například vyskytnou-li se v místě určení cesty nebo pobytu závažné bezpečnostní problémy, které by mohly zájezd ovlivnit).
- Zákazník může před zahájením poskytování zájezdu od smlouvy odstoupit, pokud zaplatí přiměřené a zdůvodnitelné odstupné (storno poplatek).
- Pokud nelze po zahájení poskytování zájezdu poskytnout jeho podstatné prvky v souladu se smlouvou, musí být zákazníkovi nabídnuto vhodné náhradní řešení bez dalších nákladů. Zákazník může od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného (storno poplatku), pokud nejsou služby poskytovány v souladu se smlouvou, přičemž tato skutečnost podstatně ovlivňuje plnění služeb zahrnutých do zájezdu a cestovní kancelář neposkytla vhodné náhradní řešení.
- V případě neposkytnutí nebo nesprávného poskytnutí služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu má zákazník právo na slevu z ceny zájezdu, náhradu škody nebo obojí.
- Cestovní kancelář má povinnost poskytnout pomoc, pokud se zákazník ocitne v nesnázích.
- Ocitne-li se cestovní kancelář v úpadku, bude zákazníkovi vrácena zaplacená záloha nebo cena zájezdu včetně ceny zaplacené za poukaz na zájezd v případě neuskutečnění zájezdu, nebo rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a cenou částečně poskytnutého zájezdu v případě, že k úpadku došlo po zahájení poskytování zájezdu. Ocitne-li se cestovní kancelář v úpadku po zahájení poskytování zájezdu a je-li součástí zájezdu doprava, bude zajištěna repatriace zákazníka. Cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) si zajistila ochranu pro případ úpadku (pojištění záruky nebo bankovní záruka) u subjektu (uveďte identifikační údaje a kontaktní údaje včetně názvu, adresy sídla, adresy elektronické pošty a telefonního čísla). Na tento subjekt se zákazník může obrátit v případě, že byly služby odepřeny z důvodu úpadku cestovní kanceláře.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2302 je provedena v českém právním řádu zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění zákona č. 111/2018 Sb., a § 25212549a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění zákona č. 111/2018 Sb., dostupnými na webových stránkách Ministerstva pro místní rozvoj (http://www.mmr.cz); tato forma zveřejnění má informativní charakter.
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 3
Vzor formuláře pro informace k zájezdu podle § 1b odst. 1 písm. b) bodu 5 zákona
+------------------------------------------------------------------------------+| Pokud uzavřete smlouvu s podnikatelem (uveďte identifikační údaje) || do 24 hodin od obdržení potvrzení rezervace od cestovní kanceláře || (uveďte identifikační údaje), představuje služba cestovního ruchu || poskytovaná cestovní kanceláří (uveďte identifikační údaje) a společností || (uveďte identifikační údaje) zájezd podle zákona č. 159/1999 Sb., || o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti || cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů, který provádí směrnici || (EU) 2015/2302. Budete moci uplatnit veškerá práva, která pro Vás vyplývají || z právních předpisů Evropské unie týkajících se zájezdů. Cestovní kancelář || (uveďte identifikační údaje) ponese plnou odpovědnost za řádné poskytnutí || služeb zahrnutých do zájezdu. || || Cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) má ze zákona povinnost || zajistit ochranu pro případ úpadku (pojištění záruky nebo bankovní záruka), || na základě které Vám budou vráceny uskutečněné platby za služby, které || Vám nebyly poskytnuty z důvodu jejího úpadku, a pokud je součástí zájezdu || doprava, bude zajištěna Vaše repatriace. || || Další informace o základních právech podle směrnice (EU) 2015/2302 získá || zákazník na (uveďte hypertextový odkaz) |+------------------------------------------------------------------------------+
Kliknutím na hypertextový odkaz na internetové stránky získá zákazník tyto informace:
Základní práva zákazníka podle zákona č. 159/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
- Před uzavřením smlouvy o zájezdu obdrží zákazník všechny nezbytné informace o zájezdu
podle § 9a zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů, tj. např. místo určení cesty nebo pobytu, dopravní prostředky, ubytování, stravování a další.
- Cestovní kancelář odpovídá zákazníkovi za řádné poskytnutí všech cestovních služeb zahrnutých ve smlouvě o zájezdu.
- Zákazník obdrží telefonní číslo pro naléhavé případy nebo údaje o kontaktním místu, kde se může spojit s cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou, která zprostředkovala prodej zájezdu.
- Zákazník může s přiměřeným předstihem a případně po uhrazení dodatečných nákladů postoupit smlouvu o zájezdu na jinou osobu.
- Cenu zájezdu lze zvýšit jen v případě konkrétního zvýšení nákladů (například cen pohonných hmot) a pokud je to výslovně stanoveno ve smlouvě o zájezdu, a to nejpozději 20 dní před zahájením zájezdu. Překročí-li cenové zvýšení 8 % ceny zájezdu, může zákazník od smlouvy odstoupit. Vyhradí-li si cestovní kancelář právo na zvýšení ceny zájezdu, má zákazník v případě snížení příslušných nákladů právo na slevu z ceny zájezdu.
- Zákazník může od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného (storno poplatku) a získat zpět veškeré platby, pokud došlo k výrazné změně jakéhokoli zásadního prvku zájezdu, s výjimkou ceny. Pokud cestovní kancelář před zahájením poskytování zájezdu tento zájezd zruší, má zákazník právo na vrácení ceny zájezdu a případně na náhradu škody.
- Zákazník může od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného (storno poplatku) před zahájením zájezdu, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu (například vyskytnou-li se v místě určení cesty nebo pobytu závažné bezpečnostní problémy, které by mohly zájezd ovlivnit).
- Zákazník může před zahájením poskytování zájezdu od smlouvy odstoupit, pokud zaplatí přiměřené a zdůvodnitelné odstupné (storno poplatek).
- Pokud nelze po zahájení poskytování zájezdu poskytnout jeho podstatné prvky v souladu se smlouvou, musí být zákazníkovi nabídnuto vhodné náhradní řešení bez dalších nákladů. Zákazník může od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného (storno poplatku), pokud nejsou služby poskytovány v souladu se smlouvou, přičemž tato skutečnost podstatně ovlivňuje plnění služeb zahrnutých do zájezdu a cestovní kancelář neposkytla vhodné náhradní řešení.
- V případě neposkytnutí nebo nesprávného poskytnutí služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu má zákazník právo na slevu z ceny zájezdu, náhradu škody nebo obojí.
- Cestovní kancelář má povinnost poskytnout pomoc, pokud se zákazník ocitne v nesnázích.
- Ocitne-li se cestovní kancelář v úpadku, bude zákazníkovi vrácena zaplacená záloha nebo cena zájezdu včetně ceny zaplacené za poukaz na zájezd v případě neuskutečnění zájezdu, nebo rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a cenou částečně poskytnutého zájezdu v případě, že k úpadku došlo po zahájení poskytování zájezdu. Ocitne-li se cestovní kancelář v úpadku po zahájení poskytování zájezdu a je-li součástí zájezdu doprava, bude zajištěna repatriace zákazníka. Cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) si zajistila ochranu pro případ úpadku (pojištění záruky nebo bankovní záruka) u subjektu (uveďte identifikační údaje a kontaktní údaje včetně názvu, adresy sídla, adresy elektronické pošty a telefonního čísla). Na tento subjekt se zákazník může obrátit v případě, že byly služby odepřeny z důvodu úpadku cestovní kanceláře.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2302 je provedena v českém právním řádu zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění zákona č. 111/2018 Sb., a § 25212549a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění zákona č. 111/2018 Sb., dostupnými na webových stránkách Ministerstva pro místní rozvoj (http://www.mmr.cz); tato forma zveřejnění má informativní charakter.
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 4
Vzor formuláře pro informace ke spojeným cestovním službám podle § 1c odst. 1 písm. a) zákona v případě, kdy jsou smlouvy uzavřeny za současné fyzické přítomnosti cestovní kanceláře a zákazníka
+------------------------------------------------------------------------------+| Pokud si po výběru a zaplacení jedné služby cestovního ruchu zarezervujete || další služby cestovního ruchu související s Vaší cestou či pobytem || prostřednictvím naší cestovní kanceláře (uveďte identifikační údaje), || NEBUDOU se na Vás vztahovat práva přiznávaná zákazníkům, kteří si sjednali || zájezd podle zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání || a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění || pozdějších předpisů, který provádí směrnici (EU) 2015/2302. || || Naše cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) proto neponese || odpovědnost za řádné poskytnutí těchto jednotlivých služeb cestovního || ruchu. V případě problémů se obraťte na příslušného poskytovatele služby. || || Při rezervaci jakýchkoli dalších služeb cestovního ruchu během stejné || návštěvy cestovní kanceláře (uveďte identifikační údaje) nebo kontaktu s ní || se tyto služby cestovního ruchu stanou součástí spojených cestovních služeb. || V takovém případě má cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje), jak || vyžaduje právo Evropské unie, zajištěnu ochranu za účelem vrácení ceny, || kterou jste zaplatil(a) cestovní kanceláři (uveďte identifikační údaje) za || služby, které nebyly poskytnuty z důvodu jejího úpadku. Upozorňujeme, že || z výše uvedeného nevyplývá právo na vrácení ceny za službu poskytovanou || jiným poskytovatelem, v případě jeho úpadku. || || |+------------------------------------------------------------------------------+| Cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) si zajistila ochranu pro || případ úpadku u (uveďte identifikační údaje pojišťovny nebo banky). || || Na tento subjekt (uveďte kontaktní údaje včetně názvu, sídla, adresy || elektronické pošty a telefonního čísla) se zákazník může obrátit v případě, || že byly služby cestovního ruchu odepřeny z důvodu úpadku cestovní kanceláře. || || Poznámka: Tato ochrana pro případ úpadku nezahrnuje smlouvy s jinými || stranami než (uveďte identifikační údaje), které mohou být prováděny || navzdory úpadku cestovní kanceláře (uveďte identifikační údaje). || || Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2302 je provedena v českém || právním řádu zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání || a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění zákona || č. 111/2018 Sb., a § 25212549a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, || ve znění zákona č. 111/2018 Sb., dostupnými na webových stránkách || Ministerstva pro místní rozvoj (http://www.mmr.cz); tato forma zveřejnění || má informativní charakter. |+------------------------------------------------------------------------------+
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 5
Vzor formuláře pro informace ke spojeným cestovním službám v případě, že cestovní kancelář zprostředkuje online spojené cestovní služby podle § 1c odst. 1 písm. a) zákona
+------------------------------------------------------------------------------+| Pokud si po výběru a zaplacení jedné služby cestovního ruchu zarezervujete || další služby cestovního ruchu související s Vaší cestou či pobytem || prostřednictvím naší cestovní kanceláře (uveďte identifikační údaje), || NEBUDOU se na Vás vztahovat práva přiznávaná zákazníkům, kteří si sjednali || zájezd podle zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání || a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění || pozdějších předpisů, který provádí směrnici (EU) 2015/2302. || || Naše cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) proto neponese || odpovědnost za řádné poskytnutí těchto dalších služeb cestovního ruchu. || V případě problémů se obraťte na příslušného poskytovatele služby. || || Při rezervaci jakýchkoli dalších služeb cestovního ruchu během stejné || návštěvy naší rezervační stránky se tyto služby cestovního ruchu stanou || součástí spojených cestovních služeb. V takovém případě má cestovní kancelář || (uveďte identifikační údaje), jak vyžaduje právo Evropské unie,zajištěnu || ochranu za účelem vrácení ceny, kterou jste zaplatil(a) cestovní kanceláři || (uveďte identifikační údaje) za služby, které nebyly poskytnuty z důvodu || jejího úpadku. Upozorňujeme, že z výše uvedeného nevyplývá právo na vrácení || ceny za službu poskytovanou jiným poskytovatelem, v případě jeho úpadku. || || Další informace o ochraně pro případ úpadku (uveďte hypertextový odkaz) |+------------------------------------------------------------------------------+
Kliknutím na hypertextový odkaz na internetové stránky získá zákazník tyto informace:
+------------------------------------------------------------------------------+| Cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) si zajistila ochranu pro || případ úpadku u (uveďte identifikační údaje pojišťovny nebo banky). || || Na tento subjekt (uveďte kontaktní údaje včetně názvu, sídla, adresy || elektronické pošty a telefonního čísla) se zákazník může obrátit v případě, || že byly služby cestovního ruchu odepřeny z důvodu úpadku cestovní kanceláře. || || Poznámka: Tato ochrana pro případ úpadku nezahrnuje smlouvy s jinými || stranami než (uveďte identifikační údaje), které mohou být plněny navzdory || úpadku cestovní kanceláře (uveďte identifikační údaje). || || Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2302 je provedena v českém || právním řádu zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání || a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění zákona || č. 111/2018 Sb., a § 25212549a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, || ve znění zákona č. 111/2018 Sb., dostupnými na webových stránkách || Ministerstva pro místní rozvoj (http://www.mmr.cz); tato forma zveřejnění || má informativní charakter. |+------------------------------------------------------------------------------+
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 6
Vzor formuláře pro informace ke spojeným cestovním službám v případě, že cestovní kancelář zprostředkuje online spojené cestovní služby podle § 1c odst. 1 písm. b) zákona
+------------------------------------------------------------------------------+| Při rezervaci dalších cestovních služeb pro Vaši cestu nebo pobyt || prostřednictvím tohoto odkazu se na Vás NEBUDOU vztahovat práva přiznávaná || zákazníkům, kteří si sjednali zájezd podle zákona č. 159/1999 Sb., || o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti || cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů, který provádí směrnici (EU) || 2015. || || Naše cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) proto neponese || odpovědnost za řádné poskytnutí těchto dalších služeb cestovního ruchu. || V případě problémů se obraťte na příslušného poskytovatele služby. || || Pokud si však rezervujete další služby cestovního ruchu prostřednictvím || tohoto odkazu/těchto odkazů do 24 hodin po obdržení potvrzení rezervace || od naší cestovní kanceláře (uveďte identifikační údaje), uvedené služby || cestovního ruchu se stanou součástí spojených cestovních služeb. V takovém || případě má cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje), jak vyžaduje || právo Evropské unie, zajištěnu ochranu za účelem vrácení ceny, kterou jste || zaplatil(a) cestovní kanceláři (uveďte identifikační údaje) za služby, které || nebyly poskytnuty z důvodu jejího úpadku. Upozorňujeme, že z výše uvedeného || nevyplývá právo na vrácení ceny za službu poskytovanou jiným poskytovatelem, || v případě jeho úpadku. || || Další informace jsou uvedeny na (uveďte hypertextový odkaz) |+------------------------------------------------------------------------------+
Kliknutím na hypertextový odkaz na internetové stránky získá zákazník tyto informace:
+------------------------------------------------------------------------------+| Cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) si zajistila ochranu pro || případ úpadku u (uveďte identifikační údaje pojišťovny nebo banky). || || Na tento subjekt (uveďte kontaktní údaje včetně názvu, sídla, adresy || elektronické pošty a telefonního čísla) se zákazník může obrátit v případě, || že byly služby cestovního ruchu odepřeny z důvodu úpadku cestovní kanceláře || (uveďte identifikační údaje). || || Poznámka: Tato ochrana pro případ úpadku nezahrnuje smlouvy s jinými || stranami než (uveďte identifikační údaje), které mohou být prováděny || navzdory úpadku cestovní kanceláře (uveďte identifikační údaje). || || Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2302 je provedena v českém || právním řádu zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání || a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění zákona || č. 111/2018 Sb., a § 25212549a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, || ve znění zákona č. 111/2018 Sb., dostupnými na webových stránkách || Ministerstva pro místní rozvoj (http://www.mmr.cz); tato forma zveřejnění || má informativní charakter. |+------------------------------------------------------------------------------+
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 7
Vzor formuláře pro informace ke spojeným cestovním službám podle § 1c odst. 1 písm. a) zákona, jež nabízí cestovní kancelář, která je dopravcem prodávajícím dopravu zpět v případě, že zprostředkuje online spojené cestovní služby
+------------------------------------------------------------------------------+| Pokud si po výběru a zaplacení jedné služby cestovního ruchu zarezervujete || další služby cestovního ruchu související s Vaší cestou či pobytem || prostřednictvím naší cestovní kanceláře (uveďte identifikační údaje), || NEBUDOU se na Vás vztahovat práva přiznávaná zákazníkům, kteří si sjednali || zájezd podle zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání || a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění || pozdějších předpisů, který provádí směrnici (EU) 2015/2302. || || Naše cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) proto neponese || odpovědnost za řádné poskytnutí těchto dalších služeb cestovního ruchu. || V případě problémů se obraťte na příslušného poskytovatele služby. || || Při rezervaci jakýchkoli dalších služeb cestovního ruchu během jediné || návštěvy rezervační stránky cestovní kanceláře (uveďte identifikační údaje) || se tyto služby cestovního ruchu stanou součástí spojených cestovních služeb. || V takovém případě má cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje), jak || vyžaduje právo Evropské unie, zajištěnu ochranu za účelem vrácení ceny || spojených cestovních služeb, kterou jste zaplatil(a) cestovní kanceláři || (uveďte identifikační údaje) za služby, které nebyly poskytnuty z důvodu || jejího úpadku, a případně za Vaši repatriaci. Upozorňujeme, že z výše || uvedeného nevyplývá právo na vrácení ceny za službu poskytovanou jiným || poskytovatelem, v případě jeho úpadku. || || Další informace o ochraně pro případ úpadku (uveďte hypertextový odkaz) |+------------------------------------------------------------------------------+
Kliknutím na hypertextový odkaz na internetové stránky získá zákazník tyto informace:
+------------------------------------------------------------------------------+| Cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) si zajistila ochranu pro || případ úpadku u (uveďte identifikační údaje pojišťovny nebo banky). || || Na tento subjekt (uveďte kontaktní údaje včetně názvu, sídla, adresy || elektronické pošty a telefonního čísla) se zákazník může obrátit v případě, || že byly služby cestovního ruchu odepřeny z důvodu úpadku cestovní kanceláře. || || Poznámka: Tato ochrana pro případ úpadku nezahrnuje smlouvy s jinými || stranami než (uveďte identifikační údaje), které mohou být prováděny || navzdory úpadku cestovní kanceláře (uveďte identifikační údaje). || || Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2302 je provedena v českém || právním řádu zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání || a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění zákona || č. 111/2018 Sb., a § 25212549a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, || ve znění zákona č. 111/2018 Sb., dostupnými na webových stránkách || Ministerstva pro místní rozvoj (http://www.mmr.cz); tato forma zveřejnění || má informativní charakter. |+------------------------------------------------------------------------------+
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 8
Vzor formuláře pro informace ke spojeným cestovním službám podle § 1c odst. 1 písm. b) zákona, jež nabízí cestovní kancelář, která je dopravcem prodávajícím dopravu zpět, v případě, že zprostředkuje online spojené cestovní služby
+------------------------------------------------------------------------------+| Při rezervaci dalších služeb cestovního ruchu pro Vaši cestu nebo pobyt || prostřednictvím tohoto odkazu/těchto odkazů se na Vás NEBUDOU vztahovat || práva přiznávaná zákazníkům, kteří si sjednali zájezd podle zákona || č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých || činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů, který || provádí směrnici (EU) 2015/2302. || || Naše cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) proto neponese || odpovědnost za řádné poskytnutí těchto dalších služeb cestovního ruchu. || V případě problémů se obraťte na příslušného poskytovatele služby. || || Pokud si však rezervujete další služby cestovního ruchu prostřednictvím || tohoto odkazu/těchto odkazů do 24 hodin po obdržení potvrzení rezervace od || cestovní kanceláře (uveďte identifikační údaje), uvedené služby cestovního || ruchu se stanou součástí spojených cestovních služeb. V takovém případě má || cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje), jak to vyžaduje právo || Evropské unie, zajištěnu ochranu za účelem vrácení ceny, kterou jste || zaplatil(a) cestovní kanceláři (uveďte identifikační údaje) za služby, || které nebyly poskytnuty z důvodu jejího úpadku, a v případě nutnosti za || účelem Vaší repatriace. Upozorňujeme, že z výše uvedeného nevyplývá právo || na vrácení ceny za službu poskytovanou jiným poskytovatelem, v případě jeho || úpadku. || || Další informace o ochraně pro případ úpadku (uveďte hypertextový odkaz) |+------------------------------------------------------------------------------+
Kliknutím na hypertextový odkaz na internetové stránky získá zákazník tyto informace:
+------------------------------------------------------------------------------+| Cestovní kancelář (uveďte identifikační údaje) si zajistila ochranu pro || případ úpadku u (uveďte identifikační údaje). || || Na tento subjekt (uveďte kontaktní údaje včetně názvu, sídla, adresy || elektronické pošty a telefonního čísla) se zákazník může obrátit v případě, || že byly služby cestovního ruchu odepřeny z důvodu úpadku cestovní kanceláře || (uveďte identifikační údaje). || || Poznámka: Tato ochrana pro případ úpadku nezahrnuje smlouvy s jinými || stranami než (uveďte identifikační údaje), které mohou být prováděny || navzdory úpadku cestovní kanceláře (uveďte identifikační údaje). || || Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2302 je provedena v českém || právním řádu zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání || a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění zákona || č. 111/2018 Sb., a § 25212549a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, || ve znění zákona č. 111/2018 Sb., dostupnými na webových stránkách || Ministerstva pro místní rozvoj (http://www.mmr.cz); tato forma zveřejnění || má informativní charakter. |+------------------------------------------------------------------------------+
****************************************************************