Rozsudek - Identifikace a identifikovatelnost fyzické osoby při sběru osobních údajů. Jména jako nástroj sloužící k identifikaci jednotlivce. Povaha odkazu na jiný právní předpis v poznámce pod čarou. Statistické údaje jako citlivé údaje a jejich sběr a shromažďování

ROZSUDEKNejvyššího správního souduze dne 27. 2. 2014Identifikace a identifikovatelnost fyzické osoby při sběru osobních údajů. Jména jako nástroj sloužící k identifikaci jednotlivce. Povaha odkazu na jiný právní předpis v poznámce pod čarou. Statistické údaje jako citlivé údaje a jejich sběr a shromažďovánísp. zn./č. j.:4 As 132/2013-25Související legislativa ČR:zákon č. 2/1969 Sb.§ 3 odst. 6 písm. d), § 4 písm. a), § 9 písm. i) zákona č. 101/2000 Sb.Související legislativa EU:čl. 29 směrnice č. 95/46/ESPrávní věta:I. Obecně lze fyzickou osobu považovat za "identifikovanou", jestliže je ve skupině osob odlišena ode všech ostatních příslušníků této skupiny. V souladu s tím je fyzická osoba "identifikovatelná", jestliže je možné ji identifikovat (přípona "-elná" vyjadřuje možnost), ačkoli dosud identifikována nebyla. Tato druhá alternativa proto v praxi představuje prahovou podmínku určující, zda informace vyhovuje definici osobního údaje.II. I když je identifikace pomocí jména v praxi nejběžnější, jméno nemusí být nutné pro identifikaci jednotlivce ve všech případech. Tak tomu může být, jsou-li k jednoznačnému určení osoby použity jiné identifikátory. Proto otázka, zda jednotlivec, jehož se informace týká, je, nebo není identifikovaný, závisí vždy na okolnostech daného případu.III. Skutečnost, že předpis č. 2/1969 Sb. není citován v poznámce pod čarou u ustanovení § 3 odst. 6 písm. d) a § 9 písm. i) zákona o ochraně osobních údajů, je irelevantní, protože poznámka pod čarou na rozdíl od vlastní dikce příslušných ustanovení nemá normativní povahu. Pokud jsou splněny podmínky definované v příslušných ustanoveních, není zde jakýkoli důvod neaplikovat předpis, který není výslovně v poznámce pod čarou vyjmenován.IV. Obecné, koncepční či analytické činnosti lze vykonávat zásadně na základě statistických a anonymních dat; k tomu je však nutné dodat, že tato statistická a anonymní data musí někdo nejdříve shromáždit a zpracovat. Pokud jsou tedy tato statistická data shromažděna a zpracována za účelem stanoveným zákonem, nelze jejich sběru ničeho vytknout.ATLAS consulting spol. s r.o.
Tento dokument je pouze pro uživatele s aktivním předplatným

Pro získání předplatného kontaktujte klientské centrum

Co získate s předplatným?
  • Více než 60.000 dokumentů
  • Novinky a aktuality každý den
  • Dotazy a odpovědi z praxe
  • Uživatelské fórum
  • S naším kalendářem vám nic neunikne