Rozsudek - Regulace reklamy

ROZSUDEKNejvyššího správního souduze dne 21. 10. 2010Regulace reklamysp. zn./č. j.:9 As 38/2010-71Související legislativa ČR:§ 2 zákona č. 40/1995 Sb.Právní věta:I. Závěr o klamavosti reklamy [2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy] je nutno posuzovat na základě konkrétních skutkových okolností vztahujících se k uvedení rozhodných údajů v reklamě a zpravidla i s přihlédnutím k médiu, jehož prostřednictvím je reklama šířena.II. Reklama šířená prostřednictvím televizního vysílání, v jejíž obrazové složce je údaj o ceně nabízené služby včetně DPH výrazně potlačen na úkor údaje o nižší ceně bez DPH a ve zvukové složce je jako jediná uvedena pouze cena bez DPH, je klamavá [2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy], neboť je způsobilá u průměrného spotřebitele vyvolat klamnou představu o ceně nabízeného zboží či služby.
Tento dokument je pouze pro uživatele s aktivním předplatným

Pro získání předplatného kontaktujte klientské centrum

Co získate s předplatným?
  • Více než 60.000 dokumentů
  • Novinky a aktuality každý den
  • Dotazy a odpovědi z praxe
  • Uživatelské fórum
  • S naším kalendářem vám nic neunikne